PvdA bezoekt zorgboerderij Visio

zorgboerderij Een mooie maar koude zaterdag, op stap met Visio. Afgelopen zaterdag 23 maart is de PvdA op stap geweest met deelnemers van Visio. Alle mensen waren slechtziend tot blind. De reis ging deze ochtend naar Brunstinge en op het programma stond een bezoek aan het boerenleven. Bestuurs- en fractieleden gingen mee als vrijwilliger bij dit maandelijkse uitje. Ontzettend mooi en dankbaar werk, maar het betekende ook de start van onze sociale tour. De sociale tour van de PvdA fractie houdt in dat we ons de komende maanden willen verdiepen in de gevolgen van de komende grote veranderingen op het gebied van de jeugdzorg, de sociale werkvoorziening en de AWBZ. Dat doen we o.a. door veel instellingen te bezoeken en soms, zoals op deze dag, als vrijwilliger deel te nemen. Op deze manier krijgen we informatie van vrijwilligers of bestuursleden die ons kunnen helpen bij het nemen van besluiten in de gemeenteraad. Een betere start van onze sociale Tour dan deze ochtend met mensen van Visio hadden we ons niet kunnen wensen. Maar ook de mensen van Visio vonden de ochtend zeer geslaagd, of zoals Debbie zei: “Ik heb nu mooi een beeld van de PvdA-fractie in Hoogeveen, ik denk dat ik op jullie ga stemmen!” Een mooie bijkomstigheid van deze mooie maar wel erg koude zaterdag…..

Mark Tuit