1 december 2013

Verkiezingsprogramma 2014

Op de ledenvergadering van afgelopen dinsdag is naast de kandidatenlijst ook het verkiezingsprogramma vastgesteld. Ons verkiezingsprogramma gaat over onze inwoners. Over vaders, moeders, kinderen, families. Over vrienden, collega’s en buren. Over mensen. In ons politieke werk voor de gemeenteraad realiseren we ons dat het altijd om mensen gaat!

Het worden belangrijke verkiezingen voor onze gemeente. De gemeente staat aan de vooravond van grote hervormingen op sociaal terrein. Nieuwe taken en verantwoordelijkheden vragen creativiteit en een goede samenwerking met de samenleving. De gemeentelijke verantwoordelijkheid voor het aan werk helpen van mensen met een beperking wordt groter. Op het terrein van zorg en ondersteuning worden zaken niet meer via de AWBZ geregeld maar door de gemeente. Heel belangrijk is ook de decentralisatie van de Jeugdzorg. De PvdA is voorstander van het overdragen van taken in het sociale domein naar de gemeente. Wij vinden dat de gemeente als eerste overheid die het meeste directe contact met haar inwoners heeft, het beste weet waar inwoners behoefte aan hebben.

In dit verkiezingsprogramma verwoorden we welke keuzes de PvdA in Hoogeveen maakt en wat dit betekent voor de komende raadsperiode vanuit onze waarden en onze sociaaldemocratische visie. We sluiten onze ogen niet voor de realiteit. De financiële crisis raakt ons allemaal. Met loze beloftes maken we niemand blij. De financiële mogelijkheden zijn beperkt en onze ambities zijn nog altijd groot. Samen met onze inwoners gaan we op zoek naar een goede balans daarin. Daar kunt u op rekenen en daarvoor hebben wij uw steun en stem nodig op 19 maart 2014.

Omdat het om Mensen gaat, verkiezingsprogramma PvdA Hoogeveen