Rode taart voor Sidokwan

15 februari 2019

Al jaren bezorgt de PvdA op Valentijnsdag een rode taart bij een inwoner of organisatie in Hoogeveen die bijzondere dingen doet. Deze keer werd de taart door kandidaat Statenlid Hendrikus Loof en lokaal fractievoorzitter Inge Oosting overhandigd aan Larry Meyer, de drijvende kracht achter taekwondoschool Sidokwan.

Sidokwan is al tientallen jaren een begrip in Hoogeveen en verre omstreken. Ooit heel klein begonnen aan de Crerarstraat en na vele omzwervingen is er inmiddels een prachtige locatie aan de Trompstraat gerealiseerd. Larry Meyer is al die jaren hét gezicht van de vereniging geweest, die inmiddels 230 leden kent. De vereniging draait volledig op vrijwilligers en maakt nauwelijks gebruik van subsidies. In de afgelopen jaren heeft Sidokwan verschillende topsporters en Nederlandse kampioenen afgeleverd.

De PvdA vindt Sidokwan een bijzondere vereniging omdat ze in alle rust en volledig op eigen kracht haar bestaansrecht meer dan waarmaakt. Het is daarom meer dan terecht dat het boegbeeld Larry Meyer met een onverwacht bezoek werd vereerd.

Op de foto v.l.n.r. Hendrikus Loof, Larry Meyer, Sugar Meyer-Leepel, Inge Oosting