8 maart 2015

Rode taart voor Hero Moorlag

Natuurkenner Hero Moorlag heeft afgelopen zaterdag van de Hoogeveense PvdA een rode taart gekregen, voor zijn grote inzet op het gebied van de natuur.  PvdA-lijsttrekker voor de waterschapsverkiezingen Mark Tuit overhandigde Hero de taart tijdens de wandelexcursie rondom het natuurgebied De Oude Kene in Hoogeveen.

Tuit: “Hero is als geen ander in staat om de natuur in de harten te brengen van mensen. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de wekelijkse artikelen in de Hoogeveensche Courant.”

Ruim 25 natuurliefhebbers liepen mee met de wandeling, georganiseerd door de PvdA en toegankelijk voor iedereen. De wandeling werd af en toe onderbroken door een toelichting van Mark Tuit, tevens werkzaam voor het IVN. Halverwege stond Hero Moorlag op de groep te wachten om iets te vertellen over de geschiedenis van het gebied, geïllustreerd met prachtige foto’s. Tot zijn verrassing overhandigde Mark Tuit hem aan het eind van het verhaal de rode taart.

Tuit: “Natuurgebied De Oude Kene is een perfect voorbeeld hoe de PvdA waterberging ziet: het zorgt voor een mooier landschap en toename van natuurwaarden. Als PvdA willen we, net als alle andere partijen, dat iedereen droge voeten houdt. Daar zijn stevige dijken voor nodig. Daarnaast willen we waterberging combineren met natuurontwikkeling. Dat levert werk op, is goed voor de natuur en maakt ons landschap ook nog eens veel mooier.”

De PvdA in Hoogeveen overweegt om van de wandeling in de natuur een terugkerende activiteit te maken, door verschillende natuurgebieden in de gemeente.