Door op 20 januari 2015

PvdA wil werkgelegenheid waterschap Reest & Wieden behouden voor Drenthe

De PvdA wil de werkgelegenheid, die op dit moment behoort bij het hoofdkantoor van het waterschap ‘Reest & Wieden’ in Meppel, behouden voor de provincie Drenthe. PvdA-lijsttrekker Mark Tuit: ‘Het behouden van de Drentse werkgelegenheid in Meppel is een van onze speerpunten met het oog op de waterschapsverkiezingen van 18 maart a.s.

Onze provincie, we hoeven alleen maar te denken aan de dreigende sluiting van de Philips-fabriek in Emmen, heeft het op het gebied van de werkgelegenheid al moeilijk genoeg. Het kantoor van Reest & Wieden kent veel arbeidsplaatsen. Ook moeten we de indirecte werkgelegenheid niet vergeten. Veel Drentse bedrijven, denk aan bouwbedrijven, profiteren van de aanwezigheid van het waterschap in Meppel. Sluiting zou verder betekenen dat de provincie Drenthe haar laatste hoofdkantoor van een waterschap kwijtraakt ,’ zo besluit Tuit.

De PvdA reageert met het standpunt op de aanstaande fusie tussen de waterschappen ‘Reest & Wieden’ en ‘Groot Salland’. Tuit vervolgt: ‘Over de locaties is nog geen besluit genomen. Ik ben blij dat onze PvdA-kandidaat Wil Kerstjens, zelf woonachtig in Meppel, voorop in de strijd gaat om de Drentse werkgelegenheid veilig te stellen voor Meppel.’