Coalitieakkoord gepresenteerd – Mark Tuit beoogd wethouder PvdA

2 juni 2022

‘Samen: verbinden & verbeteren’, onder die titel presenteerden we samen met coalitiepartners Gemeentebelangen, VVD en ChristenUnie het nieuwe coalitieakkoord. “Het is een akkoord op hoofdlijnen”, vertelt fractievoorzitter Stan van Eck. “ Samen met de niet-coalitiepartijen, het college, de ambtenaren, maar vooral met de samenleving willen we er vorm en inhoud aan geven.”

Beoogd wethouder voor de Hoogeveense PvdA is Mark Tuit. Mark was in de periode 2006-2014 raadslid, komt uit het onderwijs, was jaren directeur van IVN Noord Nederland en is momenteel manager duurzaamheid bij ANWB/Unigarant.

Tijdens een ingelaste ledenvergadering stemden onze leden unaniem in met het coalitieakkoord en de voordracht van wethouderskandidaat Mark Tuit. “We zijn blij met de steun van onze leden. Er ligt een goed programma en we hebben en sterke wethouder. Met vijf raadszetels en een wethouder kunnen we het verschil maken in en voor Hoogeveen”, vertelt Van Eck.

Donderdag 16 juni is er in de raad een duidingsgesprek over het coalitieakkoord en worden de beoogde wethouders geïnstalleerd.

Het akkoord is hier te downloaden

(copyright foto fractievoorzitters en beoogd wethouders: Schonewille Fotografie)