Door Hendrikus Loof op 29 april 2013

PvdA gaat akkoord met doorstart Scala

In de afgelopen weken heeft de PvdA-fractie zwaar gedubd over de toekomst van Scala Hoogeveen. De financiële situatie van deze organisatie is dermate beroerd dat een acuut faillissement aanstaande is. Het College stelde voor om 6 ton beschikbaar te stellen zodat de organisatie een doorstart kan maken en een fatsoenlijk sociaal plan kan opstellen om nagenoeg al het personeel te kunnen ontslaan. Veel personeelsleden kunnen dan als ZZP’er terugkeren bij Scala. Een lastig vraagstuk, zeker omdat dit het zoveelste ‘culturele incident’ in korte tijd in Hoogeveen is. Eerder hebben we al moeten bijspringen om het Museum, Tamboer en Podium overeind te houden. Onze insteek was dan ook dat er nog dit jaar een beleidsvisie cultuur moet komen, zodat we dit soort vraagstukken beter te lijf kunnen gaan. Na de toezegging van het College dat deze visie er gaat komen, heeft de fractie ingestemd met het voorstel. Zie hier de volledige bijdrage: Bijdrage SCALA

Hendrikus Loof

Woont in        Hoogeveen Krijgt energie van    Overleg met enthousiaste partijgenoten, een goed debat in de gemeenteraad en ook van warm weer. Sterk in          Coachen, delegeren en (soms) analyseren. Motto  Eerlijk delen! Werk  Gebiedsontwikkelaar bij een woningstichting. Vrije tijd        Uitrusten, lezen, concerten bezoeken… Fijnste plek in de gemeente Hoogeveen     De achtertuin.

Meer over Hendrikus Loof