18 januari 2014

Poetin, here we come!

Op een gezellige nieuwjaarsbijeenkomst in Het Anker in Hollandscheveld heeft lijsttrekker Klaas Smid vanmiddag het startsein gegeven voor onze campagne. De nummers twee en drie van de lijst, Inge Oosting en Ida Gerda Emmens, onthulden de verkiezingsposter ‘Omdat het om mensen gaat!’

Klaas hield, zoals we dat van hem gewend zijn, een vlammend betoog: “De tijd gaat snel. Nieuwe gemeenteraadsverkiezingen staan voor de deur, de afgelopen bestuursperiode van 4 jaar komt al weer tot een eind. We gaan afscheid nemen van de oude fractie en een nieuwe ploeg gaat aantreden. Eerst over afscheid. Hendrikus, Mark en Gert zijn helaas niet beschikbaar voor de volgende ronde om zoals dat zo mooi heet hen moverende redenen. We zullen ongetwijfeld nog op een ander moment afscheid nemen, maar ik dank ze nu al voor hun prima werk. De drie mannen hebben toegezegd betrokken te willen blijven bij de Hoogeveense PvdA en wij zullen ze daar aan houden.affiche2014

Dan de nieuwe ploeg, die zich vandaag aan u presenteert.  Een mooie mix van ervaring en vernieuwing. Een prima  combinatie van mannen en vrouwen, op nummer 2 en 3 zelfs twee krachtige vrouwen! Wie doet ons dat na? En dan ook nog eens een energieke jonge meid. En niet te vergeten een homo in de gelederen. Poetin, here we come!

Ze staan allemaal te trappelen om er de komende jaren voluit tegen aan te gaan. Ik beschouw het als eervol opnieuw lijsttrekker te mogen zijn en beloof geen gouden bergen, maar zal me voor meer dan 100 procent inzetten. En ik ben apetrots in een rijke traditie te staan van sociaal democratische bestuurders in Hoogeveen. Trots deel uit te maken van een Partij van de Arbeid die belangrijk heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de kern en de dorpen in de gemeente Hoogeveen. Want we vergeten maar al te gemakkelijk wat er allemaal tot stand is gekomen en is bereikt.”

Lees hier de volledige bijdrage van Klaas: Start campagne bijdrage klaas

Waar ben je naar op zoek?