5 mei 2014

Nominatie Rein Munniksma Groenste Politicus: stem ook!

De strijd om de titel Groenste Politicus 2014 is geopend. Iedereen kan tot 2 juni 2014 via groenstepoliticus.nl politici nomineren en stemmen. Dit jaar gaat het niet alleen om landelijke politici, maar ook om gedeputeerden, wethouders, raads- en statenleden en waterschapsbestuurders die zich sterk maken voor natuur. De vijf kandidaten met de meeste stemmen op 2 juni gaan door naar de finale op 16 juni. Dan kiest een jury een winnaar uit de vijf finalisten.

Welke politicus heeft tastbare resultaten geboekt op het vlak van natuur en landschap? En wie heeft zich ingezet voor het verbinden van natuur met andere maatschappelijke belangen als gezondheid, recreatie of water? Rein Munniksma heeft zich als gedeputeerde vanaf 2007 hard gemaakt voor het natuur- en landschap in Nederland en specifiek in Drenthe. Via het IPO heeft hij zich ingezet tegen het beleid van staatssecretaris Henk Bleker en samen met staatssecretaris Sharon Dijksma heeft hij oplossingen gezocht om de natuur weer een plek te geven die het verdient. Natuur en landschap om van te genieten en om er wat te beleven. Natuur voor mensen levert mensen voor natuur op. Daarom, stem op Rein Munniksma! www.groenstepoliticus.nl