Klaas de Vries 65 jaar lid

Door Gert Huijgen op 30 april 2018

De Partij van de Arbeid eert haar leden die 65 jaar onafgebroken lid zijn van de partij met de Willem Drees-penning.

Maandagmorgen zijn bestuursleden Frans Jansen en Gert Huijgen dan ook op bezoek gegaan bij Klaas de Vries en zijn vrouw Alie om deze penning, met daarbij een felicitatiebrief van landelijk voorzitter Nelleke Vedelaar, uit te reiken. En natuurlijk de rode rozen.

Onderwijzer

Klaas, geboren in Usquert, is in 1953 lid van de partij geworden en heeft deze penning meer dan verdiend. Hij deed mee in het bestuur van de jongeren-tak “Nieuwe Koers” en daar sloeg hij de slag van zijn leven: hij ontmoette Alie uit Bedum. Ze zijn nog steeds bij elkaar. Vader werkte bij de boer, zoals bekend geen vetpot in die tijd. Toch lukte het Klaas onderwijzer te worden met als eerste standplaats een lagere school in Nieuwe Pekela. Na het door avondstudie behalen van meerdere aktes werd hij benoemd op de Openbare Ulo in Hoogeveen.

Meer openbaar voorgezet onderwijs

Klaas heeft zich jarenlang als bestuurslid van de Vereniging voor Openbaar Onderwijs ingezet, “strijd gevoerd met bepaalde wethouders” zoals hij zelf zegt, voor meer openbaar voortgezet onderwijs. Uiteindelijk is het gelukt en is de RSG Wolfsbos van start gegaan. “Voor de poorten van de hel weggesleept” heeft hij in zijn bijdrage aan een jubileumboek van de RSG geschreven.

Klaas geniet elke maand van de bijeenkomsten van de Ouderengroep van de PvdA Hoogeveen waar de huidige staat van -, en gewenste toekomst voor Hoogeveen, Nederland en de wereld stevig wordt doorgenomen.

Gert Huijgen

Woont in Hoogeveen Krijgt energie van Samen met anderen of voor anderen iets bedenken, oplossen, geïnspireerde mensen. Sterk in Buiten gebaande paden denken en gedrevenheid. Motto Niemand leeft voor zich alleen. Die Gedanken sind Frei. Werk Gepensioneerd. Voorzitter vereniging gepensioneerden wehkamp.nl<http://wehkamp.nl>.  Bestuurslid Leefbaarheidsfonds Hoogeveen Vrije tijd Lezen, boeken verzamelen over geschiedenis, platenhoezen, Duitse schrijvers. Film

Meer over Gert Huijgen