Jubileumspeld voor trouwe leden Teakle en Rieks

2 mei 2017

Teakle

In 1946 zag Teakle Tilstra een optreden van Sicco Mansholt in het Friese Pingjum. Mansholt hield een vurige toespraak zoals hij die door de jaren heen zo vaak heeft gedaan. Tilstra was onder de indruk. Een lidmaatschap of aansluiting bij de PvdA zat er toen nog niet in vanwege de confessionele omgeving waarin hij was opgegroeid. De verzuiling speelde nog volop.

Jaren later sloot Tilstra zich alsnog aan bij de PvdA. Op 1 mei ontving hij van de afdeling Hoogeveen de gouden speld voor 50 jaar lidmaatschap! Tilstra is in Hoogeveen vele jaren actief geweest in het onderwijs en geniet inmiddels alweer geruime tijd van zijn pensioen. Ook binnen de Hoogeveense PvdA is Tilstra altijd een actief en betrokken lid geweest.

Rieks

Rieks Siebering is in 1941 geboren in Nei-Baoling. Net as zien pap is e in ’t underwies terechtkommen. Hij hef virtig jaor warkt as leraor in ’t speciaol onderwies. Noe is e met pensioen.

Rieks woont al jaoren met zien vrouw in Hollaandscheveld. Lezen en belangstelling veur literatuur is hum van jongs of an bijbraacht deur zien pap. Rutger Kopland, Cees Buddingh, Hugo Claus en Lucebert binnen zien favorieten (bron: Huus van de Taol).

Op 1 mei ontving Rieks de zilveren speld vanwege 25 jaar lidmaatschap van de PvdA. Eigenlijk is Rieks al veel langer lid maar ten tijde van de AOW-perikelen begin jaren ‘90 is hij even lid-af geweest. Rieks heeft van alles gedaan binnen en voor de partij. Van 2006 tot en met 2010 maakte hij deel uit van de grootste PvdA-fractie die Hoogeveen ooit heeft gekend (10 zetels!).

Het bestuur van PvdA Hoogeveen dankt beide heren voor hun trouwe lidmaatschap en spreekt de wens uit dat ze nog lang tot de rode familie mogen behoren!