Door op 8 maart 2014

In geprek met jongeren

‘Wordt de horeca niet te veel tegengewerkt door de politiek?’, ‘Waarom wordt er niet meer voor ons georganiseerd?’, ‘Heeft het wel zin om te stemmen?’, ‘Kan de gemeente niet helpen bij het zorgen van meer banen?‘, ‘Ik twijfel nog sterk waar ik op moet stemmen.’,  ‘Is de zorg nog wel in goede handen straks?’, ‘Ik had er nog helemaal niet aan gedacht …’

Zomaar een handjevol reacties die de nummers 8 en 9 van de PvdA-kandidatenlijst te horen kregen tijdens de Nacht van Hoogeveen.

Een geslaagde actie! Gewapend met condooms en oordopjes gingen Christiaan Keur en Alinda van der Haar op pad in het centrum van Hoogeveen. Daarbij werden ze gesteund door Peter Swiers, Josine Vriend en Rieja Raven, leden van jong PvdA-Drenthe. In de kroegen werd gefeest, buiten was er tijd voor een kort gesprek. Wat wij ons voor inzetten?

– Aanpak van jeugdwerkloosheid.

– Geen schoolverlaters zonder diploma.

– Meer stageplaatsen voor MBO’ers, ook bij de gemeente.

– Betere aansluiting van onderwijs en werk.

– Iedereen aan het werk.

– Sport voor iedereen.

– (pop)Cultuur en een bruisend Hoogeveen.

Leuke reacties en goede vragen. En om antwoord te geven op de vraag of de condooms allemaal op zijn? Laten we zeggen dat heel wat jongeren aan hun trekken kunnen komen.

Waar ben je naar op zoek?