Door Christiaan Keur op 8 maart 2014

In geprek met jongeren

‘Wordt de horeca niet te veel tegengewerkt door de politiek?’, ‘Waarom wordt er niet meer voor ons georganiseerd?’, ‘Heeft het wel zin om te stemmen?’, ‘Kan de gemeente niet helpen bij het zorgen van meer banen?‘, ‘Ik twijfel nog sterk waar ik op moet stemmen.’,  ‘Is de zorg nog wel in goede handen straks?’, ‘Ik had er nog helemaal niet aan gedacht …’

Zomaar een handjevol reacties die de nummers 8 en 9 van de PvdA-kandidatenlijst te horen kregen tijdens de Nacht van Hoogeveen.

Een geslaagde actie! Gewapend met condooms en oordopjes gingen Christiaan Keur en Alinda van der Haar op pad in het centrum van Hoogeveen. Daarbij werden ze gesteund door Peter Swiers, Josine Vriend en Rieja Raven, leden van jong PvdA-Drenthe. In de kroegen werd gefeest, buiten was er tijd voor een kort gesprek. Wat wij ons voor inzetten?

– Aanpak van jeugdwerkloosheid.

– Geen schoolverlaters zonder diploma.

– Meer stageplaatsen voor MBO’ers, ook bij de gemeente.

– Betere aansluiting van onderwijs en werk.

– Iedereen aan het werk.

– Sport voor iedereen.

– (pop)Cultuur en een bruisend Hoogeveen.

Leuke reacties en goede vragen. En om antwoord te geven op de vraag of de condooms allemaal op zijn? Laten we zeggen dat heel wat jongeren aan hun trekken kunnen komen.

Christiaan Keur

Woont in      De Weide Hoogeveen   Krijgt energie van    Sporten, gezellige avonden met familie of vrienden Sterk in        Duidelijk verwoorden van standpunten en motiveren van anderen.  Motto  Doorzetten en beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan. Werk  IT-tester bij Reggefiber in Rijssen Vrije tijd        Wandelen, hardlopen, fietsen, toeren met

Meer over Christiaan Keur