Door op 24 maart 2015

De kiezer velt haar oordeel…

Maanden geleden startten we met de voorbereidingen op 18 maart, de verkiezingsdag. En voordat je het weet is het dan zover. In de roeiboot, prachtige wandelingen waarin we lieten zien dat waterberging prima te combineren is met natuurontwikkeling en de strijd voor het behoud van het hoofdkantoor in Meppel. En dan is het 18 maart en velt de kiezer een oordeel.

Dat oordeel is dat we in het Algemeen Bestuur van Reest & Wieden onze PvdA-zetels behouden. Geen zetel erbij, maar ook geen zetel eraf. En dat is, met de landelijke ontwikkelingen in gedachten, een gelijkspel waar we blij mee mogen en moeten zijn.

Toch ben ik teveel sportman om blij te zijn met een gelijkspel. De nieuwe wedstrijd begint nu. We willen ons sociale stempel drukken op het beleid van het waterschap Reest & Wieden en straks ook op het nieuwe waterschap dat ontstaat na de fusie met het waterschap Groot Salland. Gelooft u mij, dat is hard nodig. Wil Kerstjens en ondergetekende zijn klaar voor de nieuwe wedstrijd.

We doen het voor Wim, Teun, Jan, Jan en Henk. Omdat ook zij een plek namens onze partij in het waterschap hadden verdiend. We doen het voor de 11.853 mensen die op ons gestemd hebben. We doen het omdat het waterschap wel wat meer PvdA nodig heeft.

Waar ben je naar op zoek?