Brede samenwerking Publiek Vervoer

Door Ida Gerda Emmens op 11 november 2017

In de raadsvergadering van 9 november bespraken we het voorstel on de gemeente Hoogeveen deel te laten nemen aan een gemeenschappelijke regeling voor Publiek Vervoer Groningen Drenthe. Het gaat om een lichte organisatievorm met alleen overheveling van uitvoeringstaken, niet van bestuurlijke bevoegdheden.

Wij vinden het goed om waar mogelijk de krachten te bundelen. Zo kan kennis en ervaring worden gedeeld, en zijn er minder kosten door gezamenlijke inkoop. Het is mooi dat het geen opgetuigde regeling is, maar alleen daar waar samenwerking meerwaarde biedt.

Chauffeurs

Een punt van zorg blijft voor ons het inzetten  meer vrijwilligers ten koste van betaalde chauffeurs. We hebben hier al eerder aandacht voor gevraagd, we vinden dit geen goede ontwikkeling. Wij pleiten ervoor om ook de krachten te bundelen om werkgelegenheid te behouden en te creëren. De wethouder heeft ons verzekerd dat er geen werk voor beroepschauffeurs verdwijnt.

Ida Gerda Emmens

Woont in        Hoogeveen Krijgt energie van    Samenwerken, resultaat, enthousiasme, activiteit, lekker weer Sterk in          Resultaatgericht, analyseren, kritisch luisteren, empatisch Motto  Loslaten is datgene vasthouden wat er werkelijk toe doet. Werk  Communicatie-adviseur bij Zorgcombinatie Noorderboog in Meppel. Vrije tijd        Theater, muziek, reizen, wandelen, vrienden, lezen (vooral kranten en nieuwssites). Fijnste plek in de gemeente Hoogeveen     De sluis bij

Meer over Ida Gerda Emmens