Door Hendrikus Loof op 24 juni 2013

Brief aan de Tweede Kamerfractie

Brief van PvdA Hoogeveen aan Tweede Kamerfractie om te pleiten voor behoud van de Grittenborgh en Veldzicht en daarmee voor behoud van werkgelegenheid in Hoogeveen.
Aan: Tweede Kamerfractie PvdA Van: Fractie en afdeling, PvdA Hoogeveen Hoogeveen, 23 juni 2013 Onderwerp: Sluiting Grittenborgh en Veldzicht
Partijgenoten,
De strijd lijkt bijna gestreden. A.s. donderdag debatteert de Tweede Kamer o…ver het plan van Teeven om 19 gevangenissen en inrichtingen te sluiten. Waaronder de Grittenborgh in Hoogeveen en Veldzicht in Balkbrug. Het hoeft geen betoog dat de Hoogeveense PvdA de uitkomst van het debat met angst en beven afwacht. We hebben ons het vuur uit de sloffen gelopen om de inrichtingen te behouden. We hebben bezoek gehad van Ahmed Marcouch in zowel Hoogeveen als Balkbrug. Agnes Wolbert is ook in Hoogeveen geweest. Keklik Yücel heeft ook Veldzicht bezocht. Jullie zijn bestookt met protesten, reacties, alternatieven, etc. Nieuwe argumenten hoef ik niet meer aan te dragen. Het is allemaal genoegzaam bekend. In de gemeente Hoogeveen overschrijdt de werkloosheid inmiddels de 14%. Tijdens de behandeling van de Voorjaarsnota in Hoogeveen heeft onze fractie de oproep gedaan aan de hele raad om de bestrijding van werkloosheid én het behoud van werkgelegenheid tot eerste prioriteit te verklaren. Dat is breed omarmd. Hoe we dat gaan doen, moeten we de komende tijd uitdokteren. Makkelijk is het niet. We hebben daarvoor ook contact gezocht met onze partijgenoten in de Statenfractie. Ook komende week voeren we daar weer overleg mee. We begrijpen in Hoogeveen alles van het Regeerakkoord. Keklik, Agnes en recent Tjeerd hebben ons voorgehouden hoe het allemaal in elkaar steekt. Dat het moeilijk is, dat we moeten bezuinigen, dat we met de VVD, etc. We weten het allemaal. Wat we ook weten is dat we Drenthe en Hoogeveen volgend jaar maart graag weer rood willen kleuren. Dat willen we bereiken door lokaal onze best te blijven doen voor de partij. We zouden daar best wat hulp van jullie kant bij kunnen gebruiken. Succes met jullie beraadslagingen en veel wijsheid de komende tijd.
Met vriendelijke groet, Hendrikus Loof, fractievoorzitter. namens fractie en afdeling PvdA Hoogeveen
Hendrikus Loof

Woont in        Hoogeveen Krijgt energie van    Overleg met enthousiaste partijgenoten, een goed debat in de gemeenteraad en ook van warm weer. Sterk in          Coachen, delegeren en (soms) analyseren. Motto  Eerlijk delen! Werk  Gebiedsontwikkelaar bij een woningstichting. Vrije tijd        Uitrusten, lezen, concerten bezoeken… Fijnste plek in de gemeente Hoogeveen     De achtertuin.

Meer over Hendrikus Loof