Door op 28 februari 2015

PvdA wandelexcursie ‘Water en Natuur’

Zaterdag 7 maart vindt er een wandelexcursie plaats rondom het natuurgebied ‘d Oude Kene in Hoogeveen. PvdA-lijsttrekker voor de waterschapsverkiezingen Mark Tuit, in het dagelijks leven werkzaam voor IVN (Instituut voor natuureducatie en duurzaamheid) laat zien hoe natuurontwikkeling en waterberging hand-in-hand gaan.

Als PvdA willen we, net als alle andere partijen, dat iedereen droge voeten houdt. Daar zijn stevige dijken voor nodig. Maar daarnaast willen we waterberging combineren met natuurontwikkeling. Dat levert werk op, is goed voor de natuur en maakt ons landschap ook nog eens veel mooier.

Iedereen is van harte welkom om mee te wandelen. Tijdens de excursie zal Hero Moorlag, bekend van zijn natuurverhalen in de Hoogeveensche Courant, van alles vertellen over de bijzondere planten- en dierenwereld binnen ‘d Oude Kene. Moorlag zal dit doen aan de hand van prachtig fotomateriaal. Ook de PvdA Tweede Kamerleden Lutz Jacobi en Agnes Wolbert wandelen mee.

De wandeling start zaterdag 7 maart om 10.00 uur vanaf de parkeerplaats aan de Kinholtsweg (vlakbij het spoor) en duurt ongeveer 1,5 uur. De wandeling is gratis en begint met een kop koffie.

Waar ben je naar op zoek?