PvdA brengt rode taart bij Green Waste

door Ida Gerda Emmens op 21 april 2017

Green Waste uit Hoogeveen is uit 27 inzendingen verkozen tot ‘Het Duurzame Drentse Bedrijf 2017’. Aanleiding voor ons om een rode taart langs te brengen.

Green Waste ontzorgt ondernemingen door hun volledige afvalproces te organiseren en te monitoren. Zij zorgen voor maximaal hergebruik zonder dat de klant er naar om hoeft te kijken. Dat daar vraag naar is, blijkt wel uit het feit dat het drie jaar geleden gestarte bedrijf al flink is gegroeid. Recent is een vestiging in het zuiden van het land geopend.

Eigenaar Johannes Bos was tijdens ons bezoek niet meer te stoppen in zijn enthousiasme over zijn werkzaamheden. Uitgebreid vertelde hij Stan van Eck en Ida Gerda Emmens over de visie, de werkzaamheden, regelgeving en zijn plannen voor de toekomst.

Het is een mooi en duurzaam bedrijf, en het is helemaal mooi dat het in Hoogeveen is gevestigd. Op dit moment staat de afvalinzameling van de Hoogeveense inwoners weer op de agenda van de raad. Daarnaast is afvalinzameling- en scheiding bij bedrijven en instellingen natuurlijk ook van groot belang. Voor bedrijven is dat vaak een heel gedoe, in veel gevallen is de wetgeving ingewikkeld. Het is geweldig dat Green Waste hierbij helpt door de ondernemer alle zorgen uit handen te nemen, en bovendien zorgt dat veel meer afval gescheiden wordt ingezameld en kan worden hergebruikt.

2 Responses to “PvdA brengt rode taart bij Green Waste”

1. roelf Hoexum schreef:

Beste Ida Gerda,ik vind het het bedrijf van Johannes Bos zeer interessant, wij hadden namelijk een heel duurzaam project bij Promens Care daar werkten wij samen met de stichting gered gereedschap en de Praxis wij leerden mensen met een beperking om te gaan met gereedschappen zo dat zij zelf nog iets kunnen betekenen voor de maatschappij goede gereedschappen werden verstuurd naar ontwikkeling landen voornamelijk Afrika wat niet bruikbaar is word gesloopt en gesorteerd het geld van de metalen kopen wij weer machine,s voor. Ook Liliane Ploumen weet hier alles van graag wil ik dat toelichten bij Johannes Bos.

2. Roelf Hoexum schreef:

Beste Ida Gerda Emmens,jij hebt gelijk green Vaste is het beste voor Hoogeveen om het afval te scheiden,en Area en Gansewinkel voor de uitvoering.
    Het bedrijf Holthausen in Hoogezand is het beste voor Nederland die heeft motoren uitgevonden op waterstof nog beter voor het milieu dat word toegepast in auto,s en bussen een geniale uitvinding.
    En waar men al jaren mee bezig is de uitvinding in Duitsland de magneet trein die verbind Europa nog sneller deze word uitgevoerd in Japan een baan van 800 km dit is nog beter voor het milieu zelf heb ik daar een film van.