PvdA, CDA en GB willen welkomstpakket voor ondernemers

Door Stan van Eck op 7 maart 2017

Verbeter de (groei)kansen voor ondernemingen en informeer nieuwe ondernemers en ondernemingen actief over de diensten en faciliteiten die de gemeente Hoogeveen biedt. Die oproep doen PvdA, CDA en Gemeentebelangen donderdag in de raadsvergadering.

De drie partijen, die samen een meerderheid vormen in de gemeenteraad, vragen het college van burgemeester en wethouders nieuwe ondernemers en ondernemingen te verwelkomen met een ‘welkomstpakket’. Daartoe wordt donderdag een motie ingediend.

“Hoogeveen kent veel ondernemers en ondernemingen”, vertelt Stan van Eck, raadslid PvdA Hoogeveen. “Zij zorgen letterlijk en figuurlijk voor bedrijvigheid in Hoogeveen en zijn belangrijk in het verder terugdringen van de werkloosheid. Tegelijkertijd stelden we vast dat startende ondernemers en ondernemingen niet altijd op de hoogte zijn van de afdeling economische zaken en van de faciliteiten die de gemeente biedt.”

Groeikansen

Het college wordt gevraagd een welkomstpakket uit te werken en te presenteren aan de gemeenteraad. Een actieve benadering van nieuwe ondernemers en ondernemingen door de gemeente vergroot volgens PvdA, CDA en Gemeentebelangen de (groei)kansen van die ondernemingen.

Stan van Eck

Woont in        Pesse Krijgt energie van    Het opdoen van nieuwe ervaringen. Klein of groot. Veraf of dichtbij. Sterk in          Luisteren, analyseren en verbinden. Motto  The times they are a-changing Werk  Gezondheidsonderzoeker / communicatieadviseur Vrije tijd        Wielrennen, voetbal, fotografie, reizen, klussen in huis/tuin. Fijnste plek in de gemeente Hoogeveen     Natuur om de hoek, voor

Meer over Stan van Eck

Waar ben je naar op zoek?