Door Stan van Eck op 23 oktober 2016

MKB-tour PvdA Hoogeveen

Wat gaat goed? Wat kan beter? Vrijdag 28 oktober gaan tien Drentse PvdA-afdelingen informatie ophalen bij het midden- en kleinbedrijf (MKB) in de provincie. Ook PvdA Hoogeveen houdt een MKB-Tour.

Doel van de MKB-tour is in de eerste plaats het ophalen van informatie. Welke aandachtspunten zijn er voor de gemeentelijke, provinciale of landelijke overheid? Thema’s als zorg, werk en duurzaamheid komen aan de orde en verder alle onderwerpen die het MKB graag met ons wil delen. Raads-, Staten- en Kamerleden van de PvdA haken aan bij de bedrijfsbezoeken.

Ervaringen uitwisselen en acties uitzetten

Het MKB wordt vaak de motor van de economie genoemd. Een bedrijf valt onder het MKB als het minder dan 250 medewerkers heeft. Maar liefst 99 procent van de Nederlandse ondernemingen behoort tot het MKB. Zij zijn verantwoordelijk voor 58 procent van de omzet in het bedrijfsleven en bieden werkgelegenheid aan 60 procent van de werknemers.

In Hoogeveen worden de volgende bedrijven/instellingen bezocht: Green Planet, Mulderij & Partners accountants, Ondernemershotel De Compaen, STiB, Ondernemersfabriek Drenthe en Van der Meulen Autoschade.

Op één dag willen we in Drenthe veel bedrijven ontmoeten zodat we in korte tijd weten wat er speelt binnen het MKB. En het blijft niet bij willen weten. Op zaterdag 29 oktober komen we vanuit de tien Drentse PvdA-afdelingen bij elkaar om ervaringen uit te wisselen en acties uit te zetten, dat kan zowel lokaal, provinciaal als landelijk zijn.

Stan van Eck

Woont in        Pesse Krijgt energie van    Het opdoen van nieuwe ervaringen. Klein of groot. Veraf of dichtbij. Sterk in          Luisteren, analyseren en verbinden. Motto  The times they are a-changing Werk  Gezondheidsonderzoeker / communicatieadviseur Vrije tijd        Wielrennen, voetbal, fotografie, reizen, klussen in huis/tuin. Fijnste plek in de gemeente Hoogeveen     Natuur om de hoek, voor

Meer over Stan van Eck

Waar ben je naar op zoek?