Door op 11 augustus 2014

Staatssecretaris Wilma Mansveld bezoekt Hoogeveen

PvdA-staatssecretaris Wilma Mansveld bezoekt op maandag 18 augustus Hoogeveen. Mansveld is te gast bij het politiek café van de PvdA-afdeling Hoogeveen en opent daarmee het nieuwe politieke seizoen.

Mansveld, staatssecretaris voor Infrastructuur en Milieu binnen het huidige kabinet, kent het Noorden goed. Ze woont in Groningen en was in die provincie ook gedeputeerde. Duurzaamheid en openbaar vervoer zijn de belangrijkste onderwerpen binnen haar portefeuille. Zo wil ze reizigers verleiden om met het OV te reizen en milieu en duurzaamheid concreet maken. Ook verliest ze daarbij de belangen van het Noorden niet uit het oog. Dat bleek toen het kabinet recentelijk fors investeerde in het spoorknooppunt Zwolle. Mansveld: “Zwolle behoort tot de belangrijkste spoorknoopunten van Nederland en werkt als een soort scharnier tussen het spoor in de brede randstad en dat van de vier provincies Groningen, Fryslân, Drenthe en Overijssel.”

Het politiek café zal maandag 18 augustus plaatsvinden in Restaurant ‘d Olde Kei aan de Blankenslaan Oost 1. De zaal is open vanaf 19.15 uur. Het programma start om 19.30 uur, een ieder is van harte welkom. Wilma Mansveld zal eerst een inleiding verzorgen. Daarna is er volop gelegenheid om vragen te stellen. De presentatie van de avond is in handen van Mark Tuit.