Door op 31 mei 2014

Bestuurlijke rust

Het lijkt wel vakantie, voor velen zal het ook wel een weekje vrij zijn. Ook ik geniet van een extra lang weekend. Over twee weken pas weer een bestuursvergadering van onze afdeling. Het loopt nog niet storm met de bestuurlijke zaken. Al wordt er wel nagedacht over een invulling van het politieke seizoen. Eerst maar de hoofdlijnen uitzetten in je eigen hoofd. Voldoende ideeën!

Vandaag nog maar eens bezig geweest met mijn andere “vrijwilligers baantje” het opruimen van vuil/afval in mijn woonwijk de Krakeel. Samen met andere buurt bewoners hebben wij een werkgroep opgericht genaamd Krakeel Schoon. De naam zegt het al, wij hebben als doelstelling Krakeel schoner te krijgen en houden. Elke laatste zaterdag van de maand gaan we afval uit het openbare gebied halen. Ditmaal hebben we het park plus waterkant ontdaan van afval. De absolute nummer 1 wat wij treffen is het blikje energiedrank. Zakken vol vind je daarvan, eigenlijk absurd!

Maar je treft ook mooie dingen langs de waterkant. Zoals een zoetwater kreeft. Die liep mooi over de zandbodem vlak langs de oever. Toevallig liep er ook een groepje kinderen vanuit de kinderboerderij opzoek naar diertjes en dergelijk. De kinderen en moeders hadden nog nooit een kreeft gezien in onze parkvijver. Ik heb het beestje met mijn knijptang langzaam uit het water gevist om de kinderen de kans te geven om het zoetwater diertje goed van dichtbij te zien. De schaartjes werden getest met een grasspriet en daarna rustig terug gezet in het water. Hij liep mooi verder op de zandbodem en de kinderen volgende hem nauwlettend.

Leuk hoe je vuil opruimen kunt combineren met een stukje natuur beleving met de jonge gebruikers van ons park.

De drang tot opruimen is vooral omdat ik graag zie dat de kinderen in een schoon park kunnen spelen. Jammer genoeg is ook de gebruiker de vervuiler. Soms heel dubbel!

Waar ben je naar op zoek?