Door op 19 februari 2014

PvdA-gedeputeerde bezoekt Hollandscheveld

PvdA-gedeputeerde Ard van der Tuuk komt vrijdagmorgen 21 februari voor een uitgebreid werkbezoek naar Hollandscheveld. Hij doet dit op uitnodiging van de PvdA-fractie Hoogeveen. Centraal tijdens het werkbezoek staat Het Hoekje in Hollandscheveld. De PvdA heeft het werkbezoek van de gedeputeerde samen met Plaatselijk Belang en de Zakenvereniging Hollandscheld voorbereid.

De PvdA maakt zich allang sterk voor het opknappen van het winkelgebied in Hollandscheveld. Op dit moment is er voldoende geld beschikbaar om het winkelgebied opnieuw aan te leggen. Dat gebeurt dan ook deze zomer. Maar natuurlijk moet er een dikke plus op qua uitstraling in de vorm van bankjes, groen en een sfeervolle inrichting. Daarover hebben we al langere tijd contact met de provincie, dit werkbezoek is mede op verzoek van gedeputeerde Van der Tuuk zelf tot stand gekomen. Hij wil met eigen ogen Het Hoekje komen bekijken, een goede zaak. We bezoeken onder andere een tweetal winkeliers die zelf hun visie op Het Hoekje gaan vertellen.

Ook zal er stil worden gestaan bij de ontwikkelingen op het gebied van zorg in Hollandscheveld. Van oudsher een belangrijk thema voor de sociaal-democraten. In Hollandscheveld is al langere tijd een werkgroep actief om een zogenaamde zorgcoöperatie op te richten. Zorg voor-en-door mensen is daarbij het leidende principe. Leden van deze werkgroep zullen Van der Tuuk bijpraten over deze ontwikkeling in het dorp

Ter afsluiting zal de delegatie richting recreatiegebied Plan Schoonhoven gaan. Op deze locatie wordt stil gestaan bij de ontwikkelingen rondom recreatie en toerisme in en om Hollandscheveld. Ook voor de ontwikkeling van toerisme en recreatie is het belangrijk dat Hollandscheveld goede voorzieningen behoudt.